המתיחות בדרום • למה הסלמה ולמה זה לא יגרר למלחמה?

בשטח הזה פועלים כעת כוחות גדולים של צהל בנסיון לאתר עוד מנהרות והחמאס, יחד עם עוד ארגונים הפועלים ברצועה ניסה ביממה האחרונה להגיב על הפגיעה הן במנהרות והן מצידו בשטח המשוייך לו
קובי פינקלר No Comments on המתיחות בדרום • למה הסלמה ולמה זה לא יגרר למלחמה?

במהלך הלילה בוצע ירי תלול מסלול לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית • חיל האוויר תקף חמש מטרות המהוות תשתיות טרור • קובי פינקלר מסביר את מה שקורה מתחת לפני השטח • והוא גם רגוע

בשטח הזה פועלים כעת כוחות גדולים של צהל בנסיון לאתר עוד מנהרות והחמאס, יחד עם עוד ארגונים הפועלים ברצועה ניסה ביממה האחרונה להגיב על הפגיעה הן במנהרות והן מצידו בשטח המשוייך לו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר חמש מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמא"ס בדרום רצועת עזה.

התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הירי שבוצעו ביומיים האחרונים על ידי ארגון הטרור חמא"ס לעבר כוחות צה"ל שעסקו בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת.

·נציין כי במהלך הלילה בוצע ירי תלול מסלול לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

אז מה קורה שם?

מרקם החיים סביב רצועת עזה שברירי.

מחד,מדינת ישראל מנסה כל העת לייצר מצב שבו האוכלוסיה הרבה החיה בתחומי הרצועה, תוכל להמשיך באורח חייה. לכן,בכל יום נכנסות מאות משאיות נושאות כל טוב ישראל ומדינות נוספות, כדי לאפשר למליון וחצי פסלטינאים החיים ברצועה מנת חיים.

מאידך, שלטון החמאס שספג בצוק איתן מכה כבדה ויש האומרים הכבדה ביותר מאז הקמתו, מנסה בכל דרך אפשרית לשקם את עצמו ולייצר מציאות שבה יוכל להתמודד עם ישראל.

זאת הוא עושה באמצעות בניית וחפירת מנהרות התקפיות,שיפור יכולת רקטית ועוד.

יעד ראשון במעלה שהציב הרמטכ"ל עם כניסתו לתפקיד היה לטפל טכנולוגית ומבצעית בנושא המנהרות. 600 מליון ש"ח הושקעו עד כמה בפיתוח מערכת טכנולוגית כזו שיודעת לאתר מנהרות וחללים בעומק האדמה. מנהרה אחת כזו נחשפה לפני כשבועיים הודות למערכת ואמצעים מבצעיים אחרים.

בצה"ל הבינו שהם צריכים להאיץ את הקצב ובתקופה האחרונה עובדים למעלה ממאה כלים הנדסיים במרץ כדי לחשוף פירים, חללים ומנהרות משני עברי הגבול.

חשיפת המנהרה לפני שבועיים בדרום רצועת עזה יחד עם המשך הפעילות של צה"ל בתוך שטח הרצועה במה שהוגדר כפרימטר (שטח במרחק של 100 מטר מהגדר, אליו אסורה הכניסה של פלסטינאים).

בשטח הזה פועלים כעת כוחות גדולים של צהל בנסיון לאתר עוד מנהרות והחמאס, יחד עם עוד ארגונים הפועלים ברצועה ניסה ביממה האחרונה להגיב על הפגיעה הן במנהרות והן מצידו בשטח המשוייך לו.

זו הסיבה למתקפת פצצות המרגמה והיא פועל יוצא של תגובה מהבטן לפעילות צהל. השטח לא יתחמם בשל עובדה זו, המצרים עודכנו ותיווכו ביממה האחרונה להרגעת הרוחות ולחמאס כמו גם למדינת ישראל אין כרגע שום כוונה להסלים את המציאות ולהגיע לעימות.



0 תגובות